Monday, July 27, 2009

ADUHAI 1MALAYSIAKU…

SEORANG teman sejawat saya di sekolah pagi tadi berbicara santai tentang kes mutakhir kematian Setiausah Politik salah seorang ADUN Selangor. Teman sejawat saya ini komunikasinya memang berjalur lebar, kerana rakan-rakannya orang-orang atasan dan berjawatan di pelbagai agensi dan jabatan.

“Ada ke logik, jatuh dari tingkat 14 tapi sikit pun tak pecah kepala, tak patah kaki!” Kata teman saya itu.

Dua tiga orang rakan yang lain hanya mengangguk, mengiyakan.

“Jadi, bukan bunuh diri?” Tanya saya.

“SPRM berharap semua orang anggap dia bunuh diri, Ramai yang minta tubuh suruhanjaya sebab lebih ramai yang percaya dia dibunuh terlebih dulu…” sambungnya.

“Yek ke?” celah salah seorang lagi rakan sejawat.

Sepatutnya akan timbul lagi sedikit pro dan kontra dari sesi bual bicara yang digetuskan itu, tapi mati tiba-tiba apabila loceng masa pertama berbunyi.

Saya yang berkebetulan tiada kelas untuk masa pertama itu, berfikir-fikir sendirian. Betul juga teori rakan saya tadi. Saya kata teori sebab semuanya masih dalam siasatan. Moga-moga Polis dan pendukung Suruhanjaya akan meletakkan KEADILAN dan KETELUSAN di hadapan sepanjang siasatan dilaksana. Ini kerana dua elemen terpenting itulah yang akan menjadi akar tunjang kepada kebenaran!.

No comments: