Monday, June 29, 2009

USTAZAH KAFA LAGI…..

Ingatkan seusai babak bermulanya mengajar sang ustazah kafa baru minggu lepas, semuanya telah reda. Tapi muncul pula episod baru. Kenari yang dipandu acapkali benar bersimpuh di parkir GB.

Banyak mulut mengomel. Barangkali bila sampai ke cupingnya, maka petang tadi sang Kenari tidak lagi berteduh di mana-mana perteduhan, tetapi berpanas berhujan di dataran, biarpun hampir 10 garaj kosong tersedia untuk dibumbungi.

Merajuk? Respon negative atau memang tidak boleh ditegur?.
Bukan salah parking di mana-mana garaj kosong, tapi kami 24 orang guru pun tak berani angkat handbrek kereta di garaj GB. Walaupun datang waktu ko sebelah petang.

Wajarnya, pabila teguran sudah sampai di gegendang, sahutlah dengan lagak berhemah. Jange nnyetoq!!!. Kitakan da'ie kafa…

Entahlah, dah masuk minggu kedua ni, wajahnya dan lenggang jasadnya masih belum muncul di ruang mata ini. Tak keruan, keliru bila ada guru kafa yang seperti seorang ini seperti tidak tersenarai dalam fail aku sebagai penyelaras.

Gamaknya, bahana status yang dibawa – mengundang multirasa di kalangan seluruh warga. Apa pun aku telah bersedia untuk menerpa dan diduga….

2 comments:

prasklo said...

Alahai abe kie, bo layela denge ustakzah gitu gak, bia beto kalu ustakzah.... naye

prasklo said...

Gapo cerito kito tekini, nila nak alumni pok2 mptaa 94-96 kito?