Wednesday, June 17, 2009

'TILMIZ' TERUS BERKELOPAK DI AWAN MINDA

Setiap kali masa free di sekolah, aku sering membayangkan sudah zahir sebuah kumpulan nasyid TILMIZ bagi generasi akan datang. Telah aku persiapkan di perdu hati dan jiwa untuk lebih berdedikasi dan tekun dalam membina group baru itu nanti.

Dalam Seminggu ini sudah kusiapkan dua buah lirik nasyid. Janji yang telah dipahat dengan Cikgu Nasir (SMK(A) Lati untuk menggubah lirik tersebut menjadi irama Masri dan Kontemporari terus membugar di sudut nubari.

Setiap hari aku meneliti kembali persembahan beberapa kumpulan nasyid lain yang menghiasi pentas festival tahun ini. Irama, lirik, persembahan dan yang penting menyelam ke dasar nun jauh menghirup makna 'air lagu' nasyid sebenar yang meruntun hati sang hakim.

Biar lemas, aku nekad kali ini. Soutu Raudhah menjadi mento buat anak-anak didikku yang bakal menjadi nadi TILMIZ musim akan datang. Johan tiga tahun berturut-turut di peringkat 3KP Kedai Tanjong membakar semangat ini untuk terus bangkit dan melangkah!!

Sengaja kuangkat congga, yenki dan tamborin ke kamarku di teratak APD. Biar mata ini bugar sentiasa, beralun dengan tepuk nada yang bertingkah biar tidak selalu disentuh telapak.

Semangat dan iltizam makin hijau pabila yenki baru yang ditempah bakal tiba sedikit waktu lagi. Insya-Allah pemilihan ahli kumpulan baru akan kumulakan pada masa terdekat ini....

No comments: