Sunday, June 21, 2009

GUNDAH MENDUGA TENGAHARI TADI....

Entahlah, hati aku memang susah untuk berang pasal hal-hal kecil di sekolah, lebih-lebih lagi yang melibatkan PAI dan KAFA.

Selepas mendapat panggilan dari PPD agar aku menghubungi seorang guru KAFA baru bagi menggantikan Ustz Norizan yang bakal meneruskan latihan perguruan KPLI j-QAF di IPGMKDR, jemariku terus menekan nombor tertera yang disebut Ustz Leh.

Hampir 10 kali, panggilan tidak dijawab, sesekali terdengar rakaman suara operator, adakalanya semacam sengaja tidak diangkat membiarkan irama CMT yang cukup meluatkan berdesing cupingku.

"Kenapa tak jawab panggilan saya?" terpacul dari bibirku sebaik mendapat respon di hujung talian.

"Saya tak angkat sebab nombor yang terpapar di skrin tak bernama, bimbang juga, ramai yang suka kacau orang perempuan sekarang ni..." aduh, telingaku bingit.

Sapa hang ni??, desis nubariku.
"Awak nak ngajar KAFA tak?" getusku
"Mestilah mahu, saya sendiri yang hadir temuduga!"
"Kalau nak, datanglah ngaja jam 1.15 nanti."

Telefon aku matikan tanpa apa-apa reaksi. Suara bersambut sedikit menyirapkan darahku. Sepatutnya aku perlu maklumkan tentang tarikh lapor diri di sekolah, makluman tentang kelas yang bakal diajar, tentang elaun dan sedikit info lain tentang KAFA di SK SIE.

Aku mendengus, membiarkan dia datang mengajar tengahari nanti dengan lenggang seorang ustazah yang lagaknya serba tahu.
patutlahlah, janda berhias memang takut (mahu) digoda?

No comments: